onsdag 26. februar 2014

Det er en spesiell glede, bare et lite barn vet om



Det finns tider jeg skulle ønske 
Jeg hadde like mye energi som et lite barn
Og så faller tanken meg, det hadde jeg også, en gang
Det virker som en evighet siden, og er nesten falt i glemmeboka
Jeg er i femtiårene nå, og energien føles som den er helt borte


Jeg tenker tilbake, og husker følelsen av å gå barbent
Følelsen av å løpe over vått gress, i sanden, ja, til og med på grusen
Jeg kan føle følelsen av gjørme som presser seg mellom tærne
For en herlig følelse jeg syntes det var. Det gjorde riktig susen.


Det skjedde ofte da vi hadde besøk, at kveldene ble brukt ute
Vi lekte sisten, eller sparket på boks, ja, til og med kuler mot strek
Gummistrikk ble knyttet sammen, eller buksestrikk for lek
Vi kunne holde på, til langt på kveld det med, uten å furte


Det var tider, da en kunne føle samhørighet og glede i lek
En kunne la seg rive med, og bare være til. Alle lekte i fred
Energien vi hadde, vi ble aldri trett eller utkjørt
Ordet stresset visste vi ikke engang hva var. 
Sjelden var det noen som furtet.


Vi nøt smaken av snøfnuggene som falt og traff rett på vår tunge
Følelsen av frisk frukt, som kom på bordet når vinteren var i rute
Jeg sitter her og tenker, at den tiden gjorde at jeg lærte masse,
Jeg lærte å nyte gledene i livet, så i dag er strømpene mine kastet


Ha en vakker dag alle sammen
 

2 kommentarer:

  1. Takk kjære Sylvia :)
    Du fikk meg tilbake til en tid som nesten var glemt...Men nå sitter jeg å tenker tilbake til barndomen med et lite vårsmil om munnen.Å hjertet mitt takker deg så masse <3 Dette gjorde dagen min glad :) Så utrolig er du som deler med oss andre.Tusen <3 Takk vennen :) Ha en nydelig ettermiddag å kveld kjære du :) <3

    SvarSlett
  2. Vakre deg Else C. Du er et solskinn som varmer mitt hjerte. Tusen takk for herlig kommentar, Ønsker deg og dine en vakker ettermiddag. Klem <3

    SvarSlett

Håper dere legger igjen en kommentar. Ha en flott dag