mandag 21. oktober 2013

Sterke vinder



Mine øyner glir over himmelen som er i tonene grå
Jeg følger med de sterke skyene som raser over himmelen
De syntes å torpedere alt som er i sin vei over himmelen
Og rundt meg virvler det opp blader, støv, rusk og rask
Ja, alt på bakken som er løst er nå i fart


Godta, er et ord jeg vet jeg skal leve etter
Jeg har lovet meg selv å strekke frem ei hand, og godta andre
Uansett når det trengs for å hjelpe andre, vil jeg være der
Vinden virvler fremdeles, Trærne bøyer seg
Jeg hører raslingen i de tørre bladene, som om vinden drar dem opp

Tilgi, er også et ord jeg har lovet meg selv å leve etter
Jeg vil tilgi fiendene mine, og alle som vil meg vondt
Mitt blikk vandrer oppover fjellene i det fjerne
Vinden kaster seg over alt på dens vei
Flyr langt over sin fartsgrense, 
Og etterlater seg ødeleggelser i sin ferd


Å Smile skal jeg gjøre hver eneste dag, er mitt løfte til meg selv
Uansett smerter eller vondter som kommer i min vei
Jeg vet det alltid finns noe å smile for. Noe en kan glede seg over
Jeg er klar for livet, og jeg velger gleden ved det
Jeg kjenner ofte vindene rive,
Jeg velger å godta i stedet for å fly med


Valg, er et ord jeg har lovet å bruke i livet mitt
Jeg har lovet meg selv å tenke over mine valg før jeg tar dem
Jeg nekter å følge med de sterke vindene 
Som river i meg og vil bestemme


Nei, jeg lukker ører og øyner og står stille
Mine valg skal være mine egne, 
Og jeg skal stå for hvert eneste en av dem


Ha en vakker dag i vinden alle sammen

2 kommentarer:

  1. superfint , alt, tok du bildene ?? :-) helt fantastisk !!! :-)

    SvarSlett
  2. Tusen takk. Bildene er ikke mine. De har jeg funnet på nett.

    SvarSlett

Håper dere legger igjen en kommentar. Ha en flott dag