torsdag 17. oktober 2013

Livets runddans



Jeg satte meg i godstolen her om dagen
og lot blikket fare utenfor vårt vindu
Jeg elsker utsikten vi har, og sitter slik ofte
Denne morgenen følte jeg meg igjen i ett med naturen


Himmelen var lettere overskyet,
og tåkedotter kledde byggefeltet nedenfor oss
Trærne med en glød av en herlighet av gylne blader
Som dalende danset sakte nedover mot bakken


Høsten beveget seg forsiktig rundt utenfor vårt vindu
Den sa at vinteren er ganske nær, og at dagene vil bli kortere
Jeg satt likevel her foran vinduet og følte
Jeg lot følelsen komme inni meg og ta helt over


Jeg reflekterte der jeg satt, mens jeg følte morgenens mykhet
Naturen utenfor hadde en historie å fortelle
Trærne som straks er i dvale, de forberedere seg nå
Høsten er vente tid for det som igjen skal begynne for meg


Vinteren merker jeg straks er i anmarsj,
med sin kulde og vakre skinnende blåhvite gnistrende teppe.
Julehøytiden som en velsignet avbrekk, for å glede oss i mørketid
Om noen få korte måneder, venter det vår for oss


Våren som vil igjen vil våkne opp naturen fra sin dvale
Og gi oss en varme i kroppen som bobler over
Vi ser knopper og farger komme mot oss i vakker glede
Og igjen er runddansen i gang, Livets runddans.


Ha en vakker høstdag alle sammen

2 kommentarer:

  1. Åå det var nydelig skrevet :) Kjente meg litt igjen her fra min morgenstund :) Men å utrykke det så vakkert som du gjør,kan jeg ikke.å takk igjen som deler vakre ord med oss :)Ha en nydelig kveld kjære Sylvia :)Klæmme varmt <3

    SvarSlett
  2. Tusen hjertelig takk kjære venn. Det varmer mitt hjertet at du setter pris på mine ord. Ha en nydelig kveld du også vennen, Klemmer varmt

    SvarSlett

Håper dere legger igjen en kommentar. Ha en flott dag