tirsdag 22. oktober 2013

En fugl sprer glede



Jeg starter dagen i dag med en kaffekopp og vondt bein
Jeg sitter stille ved kjøkkenbordet og glaner ut vinduet, i mørket
Mine øyner faller på det nye fuglehuset vi nylig har satt opp
Og smilet kommer over meg, der jeg nyter synet av det jeg ser


Jeg hører fuglene kvitre, så full av glede og liv
De hilser denne dagen velkommen, og setter seg på fuglehusets tak
Jeg hører dem synge, eller er det kanskje et rop
For flere fugler strømmer til,og nyter maten som er hengt opp


De kvitrer og spiser de virker som en god samlet gjeng
De er fornøyd med å være til, og godtar dagen som den er
Nyter måltidet når dagen våkner for dem
De hilser den gryende dagen vår velkommen, med nikk og godlyder


Spre dine vinger, kjære lille venn, 
I dag er begynnelsen på resten av ditt liv
Takk for dere fant smilet mitt frem

Ha en vakker dag alle sammen

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Håper dere legger igjen en kommentar. Ha en flott dag