fredag 30. november 2012

Jeg har fått en gave






Jeg er så heldig at jeg har fått en gave en gang, og jeg har siden da prøvd å gi den bort, men den kommer alltid i retur.
Jeg gav det siste gang i dag morges til min kjære mann før han dro på jobben, og fikk det rett tilbake

Jeg har gitt det til begge våre barn, og deres ektefeller og ikke minst deres barn igjen. Våre barnebarn.
Og for å si det som det er, jeg får det alltid umiddelbart rett tilbake.



Jeg har prøvd ofte å gi det videre til venner som nektet bare ta det i mot, som returnerte det øyeblikkelig til meg.
Mine naboer har jeg prøvd å gi det til. Samtlige av dem. Men også her kommer det rett tilbake.
Så jeg har prøvd meg og gått enda lengre med å prøve å få gitt denne gaven bort.


I butikken hvor jeg ofte er, har jeg prøvd å gi det til betjeningen, men neida, de vil ikke beholde gaven de heller og jeg får det i retur.
Så jeg har prøvd meg på de andre som vandrer rundt i butikken med handlekurvene sine mer eller mindre fulle.
Tro det eller ei. Også disse helt ukjente
menneskene vil ikke beholde det de heller. De gir det tilbake til meg momentant.



Det virker som om jeg aldri kan få gitt det fullstendig fra meg denne gaven.

Jeg så på den gaven i dag morges i speilet, og lurer på hva som var galt med det, hvorfor ingen ville beholde det. Det virker som en flott gave.
Tilslutt har jeg fått den erkjennelsen jeg måtte få.


Gaven kan ikke bli gitt bort, men den blir delt og vandrer fra hjerte til hjerte og sjel til sjel.
Ikke rart jeg alltid fikk mitt smil i retur hver gang jeg prøvde å gi det bort.
Jeg håper at også du gir bort ditt smil i dag, Du må ikke bli veldig overrasket, men du kommer garantert til å få det i retur, gang etter gang etter gang.


En slik gave av glede, fred, kjærlighet og varme, kobler sammen sjeler, hjerter, liv og sinn.
Den hjelper til å bringe litt godhet inn i vår verden.
Dens liv beriker livene vi berører, som mottar det og deler det videre.


Ha en fantastisk smilfullt dag

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Håper dere legger igjen en kommentar. Ha en flott dag