torsdag 29. november 2012

En god dag





En god dag i dag. Jeg sitter ved vinduet, 
Og ser ut på en ny dag som er i kommingen.
Jeg trekker pusten dypt ned i magen og smiler
Kun jeg kan bestemme hvordan dagen i dag skal bli
Min egen sinnsstemning er den bestemmende nøkkelen


En god dag er når jeg våkner og føler inni min kropp
Og ikke minst husker jeg at en god dag 
Skjer ved et valg og ikke en sjanse
En god dag er når jeg lever dagen, og ikke bare er i den
Og er takknemmelig for også de små tingene i livet


En god dag er en dag jeg kan se tilbake på og smile
Fordi jeg tillot meg selv å være åpen for alt om meg
Jeg kan nyte det jeg gjør, og ha en flott dag, 
Eller jeg kan velge å se mørkt og klage
Og kanskje også gjøre det forferdelig vanskelig for noen

En god dag er når jeg også kan føle sinne, 
Smerte, sorg, glede, kulde, varme osv
Men jeg velger å ikke la det innta meg og ta kontrollen
Jeg kan være tålmodig med mennesker som ikke forstår meg
Eller jeg kan velge å bagatellisere og gjøre dem vondt


En god dag er når jeg kan slappe av og følge strømmen av og til
Og ikke minst være snill og en medfølende person
Jeg vil ha tro på meg selv, og på hva jeg sier
Og ikke bruke unnskyldninger for å lamme mine tanker og følelser
Jeg vil være tilstede i mitt eget liv

En god dag er å ikke la frykten ta tak i meg,
Og ikke la den holde meg borte dra å hjelpe en venn som trenger det
Dagen skal gi meg gldene ved å virkelig se mine medmennesker.
Jeg vil ha tro på meg selv og på hva jeg sier
Og gjøre det beste som jeg kan ut av dagen i dag


Ha en flott dag alle sammen

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Håper dere legger igjen en kommentar. Ha en flott dag