fredag 24. februar 2012

When you wish upon a star


Hvis jeg hadde muligheter til å få alle ønskene mine til å bli sanne, ville jeg ønske jeg kunne få alle bekymringer til samtlige mennesker på jorda til å forsvinne.

Jeg skulle ønske at alle ville være lykkelige. Få vonde tårer til å forsvinne, Få smertene til å minskes,

Få sorgen å visne bort.





Hvis jeg hadde et ønske jeg kunne få oppfylt, ville jeg ønske for ALLE mine drømmer til gå i oppfyllelse. Det ville ikke være egoistisk, jeg har ikke så mange. Og de omhandler ikke meg i det hele tatt, faktisk.
Hvis jeg hadde et ønske jeg kunne ønske for,
ville det være at dine drømmer også ville gå i oppfyllelse. 





Hvis jeg hadde enda et ønske, ville jeg ønske for, at folk smilte mer.
Alle trenger en idé om hvem de er og hvor de er på vei.
Jeg vet mine.
Noen ganger.
Kjenner du din?
Noen ganger ikke. Noen ganger er alt fint. 
Noen ganger er alt perfekt
Noen ganger kan du føle det er der. 
Kjenn etter da vel.
Og ikke glem å smile fra hjertet. Det er en drøm jeg har. Å se folk med varme gode smil om munnen.
Slike mennesker gløder på en måte.



Hvis jeg hadde enda et ønske, ville jeg ønske at alt skal være annerledes, eller ikke.
Mindre komplisert er heller det riktige ordet.
Jeg hadde nok ville at alt skal være riktig.
Jeg ønsker ikke å vente på det neste livet for å få det som er mitt. Lykken. Så jeg vil skape lykken selv. Vil du også det ?
Jeg ønsker lykke  for meg, og for alle andre. 
Jeg er ikke egoistisk, nei.

Hvis jeg hadde enda flere ønsker, ville jeg be om ekte og lojale venner. Den typen som bryr seg. Og står ved din side i tykt og tynt.  
Viktigst er at de stoler på deg og er til å stoles på.




Hvis jeg hadde enda flere ønsker. ville jeg kunne be om kjærlighet som går glatt, i motsetning Shakespeare en slags kjærlighet. FOR ALLE.
Hvor ingen trenger å dø eller bli skadet, for den saks skyld. Hvor du kan opprette din egen lykke tross omstendighetene.

Hvis jeg hadde et ønske til, ville jeg be om svar. Ikke de kompliserte. Ikke hvorfor universet er oppstått eller om det er liv på andre planeter. 
Jeg ville ikke engang be om grunnen til vår eksistens. Ingenting av den typen.
Jeg ville be om ekte glede i mennesket 
en treffer på gata.
Varme og godhet hos dem alle.
Vet det er et stort ønske, men jeg ville be om det



Hvis jeg hadde enda flere ønsker, 
ville jeg be om å gjøre ting vakkert.
For å gjøre livet vakkert.
Jeg vil be om å våkne opp om morgenen og vite at alt skal være greit fordi jeg ikke behøver å velge mellom å ha det vondt eller verre. 
Og jeg vil ikke bli forvirret, 
eller føle meg glemt baksnakket, eller ha smerter.
Jeg blir lei av å prøve å holde meg sterk.
Kanskje jeg ikke ønsker å være sterk i det hele tatt. Eller snarere jeg ikke vil ha behov for å være sterk.



Hvis jeg hadde enda flere ønsker, tror jeg at jeg ville spurt om noe spesielt og noe veldig personlig.
Som kanskje kun var for meg???
Hvis jeg hadde et ønske ...
Men jeg har ikke et ønske som kun er for meg selv,
Så det ønsket er ikke med.
Jeg trenger det ikke

Ha en flott dag alle sammen.

Og ønske deg noe.



2 kommentarer:

  1. Anonym24.2.12

    "When we wish upon a star"...sammen...
    Veldig fint dette, Sylvia, hang meg ekstra opp i smilet - fra hjertet, et smil fra hjertet gjør ethvert ansikt vakkert...
    Nora :-)

    SvarSlett
  2. Stor Klem Nora, Er så enig med deg. :-)

    SvarSlett

Håper dere legger igjen en kommentar. Ha en flott dag