mandag 11. august 2014

En vakker Gardenia




Det har vært mange år nå, mamma
Siden jeg så ansiktet ditt foran meg
Likevel føler jeg varmen og skjønnheten i deg
Din mildhet med barnebarna, og kjærlighet du delte


I dag ble jeg igjen minnet om deg
Jeg så en Gardenia, og kjente duften dypt inni meg
Din favorittblomst kom til meg,  du var meg nær
Din egen duft. Den fylte meg helt. Dro meg til seg


Kronbladene på denne vakre planten
De svake linjene som minner om aldring
Mine tanker ble fullstendig okkupert
Linjer som minner om tapt tid sammen


Til tross for disse linjene som rev i mitt hjerte
Skjønnheten i blomsten overtok med sin vakkerhet
Dens renhet og søtlige essens som strømmet mot meg
Jeg ble trukket mot deg, mamma. Du var hos meg igjen


Ha en vakker dag alle sammen

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Håper dere legger igjen en kommentar. Ha en flott dag