mandag 18. august 2014

Min kjære gamle ugle




Har dere hørt en ugle ule i det fjerne?
Det har jeg. Jeg har en som vokter sitt tre hver kveld
Sittende på ei gren i et gammelt dødt tre
Starter sin uling ikke langt fra meg

Jeg fantaserer at han prøver å lære meg visdom
For det sies han er så klok som det går an å bli
Men uansett hvor mye han prøver med sin uling
Ingen visdom han klarer å spre så langt til meg


Han sitter og gir fra seg sine hoo hoo, og holder meg våken
Med sitt egentlige dumme hoo lyd som kunne blitt irritasjon
Det er dumt å la seg irritere over han, så jeg lar det være
For han aner ikke at han holder meg våken.

Trofast skal den ha, den kloke gamle ugla
Hver eneste natt kommer den tilbake til sitt tre
Jeg snur min tankegang og ønsker han velkommen
Han kommer og snakker til meg, når søvnen uteblir


Denne gamle ugla, er min kjære gode venn
Han er trofast, klok, ekte og hos meg kveld etter kveld
Han lytter til min gnåling, og jeg lytter til hans hoo hoo
I dag vil jeg takke, for det er hos meg du bor

Ha en vakker dag alle sammen

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Håper dere legger igjen en kommentar. Ha en flott dag