torsdag 12. mai 2016

En engel vinket meg til vinduet i dag



Gardinene vinket mot meg, med en subtile bevegelse, forførende 
De vinket meg til seg, sa kom til meg, 
Jeg kjente dragningen mot dem
Sollyset strømmet mot meg, og ville gjennom de flortynne gardinene
De vinket, kom nærmere, kom her, dette må du se



Jeg kjente en varme dypt inne i hjertet mitt, 
Gardinene virket som englevinger som svøpte seg mykt som silke om meg
Jeg følte hjelp, glede og håp der jeg sto med blikket 
Vendt mot det vakre utenfor glasset
Jeg kjente en tåre renne nedover kinnet, 
Følte en ærefrykt fylte meg der jeg sto



Barnelatter fylte øret mitt. Jeg lot øyet fly for å finne kilden
Så verdifulle og så kjære de vidunderlige barna er
Jeg kjenner hjertet mitt gir et ekstra hopp, og et smil fyller mitt ansikt
Jeg kan føle deres kjærlighet til livet, 
Deres medfølelse til naturen



Mine salte tårer forsvinner, tørker opp og jeg kjenner det bobler i magen
Lyden kommer over mine lepper, 
Jeg ler hjertelig og lykkelig der jeg står ved vinduet
Jeg kjenner dagens prøvelser skal vike plass 
Vike for all gleden jeg føler rett her og nå
Mine engler som har vinket meg til vinduet, 
Gav meg en kjempe god start på dagen min.



En helt ny dag, helt ren og klar for meg å fargelegge som jeg selv ønsker
Tunge vonde tårer har forduftet, i stedet er solskinnet det jeg ser
Det gir meg styrke og mot til å ta fatt på dagen i dag med verdighet
Takk for gleden, følelsen og for ditt nærvær hos meg i dag


Og ja, Jeg tror på engler, 



Ha en vakker dag alle sammen

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Håper dere legger igjen en kommentar. Ha en flott dag