onsdag 4. mai 2016

Å få et sommerfugl kyss



I dag ble jeg møtt i hagen av en vakker sommerfugl
Den fløy lykkelig rundt foran meg så levende og nydelig
Fargene slo mot meg som vakkert, tiltrekkende
I sort, blått og skarp grønn lyste den mot meg



Den fløy som om den ikke hadde mål eller mening
Likevel, følte jeg den var sammen med meg i min morgenstund
Den landet ganske ofte på skuldra mi, og bare satt der
Avventende som om den hadde masse å si. Jeg lyttet



Jeg sto ganske stille, og betraktet vidunderet da den lettet forsiktig
Og tror det eller ei, landet den ømt, så skjørt på min nese, killende
Jeg følte den så langt inni sjela mi der den forsiktig rørte sine vinger
Et lite kyss plantet på mitt ansikt. Jeg følte andakt der jeg sto



Så lettet den og virvelt lett rundt meg før den vandret videre i haven
Jeg kjente en liten tåre renne nedover kinnet mitt
Og viste der jeg stod, jeg hadde hatt besøk av et vidunder 
Jeg følte meg velsignet inni meg, og takket for min vidunderlige stund 



Ha en vakker dag alle sammen

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Håper dere legger igjen en kommentar. Ha en flott dag