onsdag 6. april 2016

Min drøm / fantasi


Det er merkelig i grunnen, og jeg mener virkelig dette
Merkelig med hva som farer gjennom hodet mitt
Det er som om jeg tenker på alt og ingenting, igjen og igjen
Og i dag er det om vår verden, vår eksistens, og alt det som følger med 



Jeg drømmer eller fantaserer om en «perfekt» verden
En verden uten hat av noen slag, uten ondskap
En verden fylt med varme, glede og kjærlighet
En verden der vi alle føler velbehag



Jeg kan nesten se mange som rister oppgitt på hodet nå
Og sier; «Sylvia, nå må du snart få hodet ditt sjekket»
Og kanskje alle de som tenker slik har rett, 
Men tenk dere, ; Hvis min drøm / fantasi gikk i oppfyllelse



Jeg drømmer ofte om en verden som fylles av en perfeksjon
Hvor vi i stedet for å rive hverandre i filler
Løfter opp hverandre og føler glede og varme med våre medmennesker
Og alle sammen vil få sove trygt om natta



Hvis min drøm ble en realitet, ville det finnes mye godhet
En harmoni i og om oss alle sammen
En vakker sang som vi alle hører, og ikke minst lytter til
Som en vidunderlig soloppgang



Kan dere ikke kjenne det nesten på tungespissen det jeg snakker om?
Føler dere ikke søtsmaken som om det er kremen på ei kake? Sødmen
Vi vil aldri føle oss alene eller fortapt,
Men i stedet velkommen og elsket.



Dette er en drøm, ja, en fantasi 
Som igjen og igjen farer gjennom mitt hodet
Og jeg skulle ønske jeg kunne trylle, gjøre litt magi
Det eneste jeg vet jeg med sikkerhet kan gjøre
Er å gjøre som Michel Jacksen synger, 

I'll «Start with the woman in the mirror»



Ha en vakker dag alle sammen

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Håper dere legger igjen en kommentar. Ha en flott dag