torsdag 21. april 2016

Bor jeg i en tid der det er lov å dømme?


I disse tider der noen føler de har rett 
til å dømme de som er annerledes enn seg selv
Vil jeg bare spørre dere, Har dere noen gang studert stjernene om natten?
Hvis du ser godt etter, så ser du dypt inn i himmelen, 
til kjernen av kjærlighet
Du ser alle de forskjellige blinkene som kommer mot deg. 
Unike hver og en



Har du noen ganger dømt andre som ikke er helt lik deg selv?
Føler du at du er mer verdig enn andre? 
Er du den som er perfekt?
Hører du kirkeklokkene som slår? 
Ringer de kun for de bare for utvalgte
Hva sa Jesus? Sa han; 
«Kom til meg, men ikke du og du og du??»



Føler du regnet som treffer ditt ansikt? 
Er det som myk silke eller som kniver?
Når du er ute og går, er det bare flatt og 
ingen nedover eller oppoverbakker?
Har du bare nytt livet der du vandrer 
på dine turer, og føler livet er for alle
Eller er du av dem som tenker, 
Jeg er den utvalgte, så jeg kan dømme? 



Har du noen ganger hørt fuglene som synger, 
De synger for alle, eller er det kun for deg?
Skjønnheten og slik søt og herlige fred en kan føle, 
Er den kun for de som er streit?
For å se på stjernene som gir oss et glimt av evigheten om natten
Må du ta deg tid til å se, og ikke dømme, 
Jeg er i alle fall ikke den som kan dømme



De som dømmer de homofile for sin legning, bør lese sin bok igjen
For jeg mener at hvis en skal klippe ut 
det som passer av det gamle testamentet, 
Bør de også velge å klippe bort det de mener om dette, 
ikke bare det som passer
De har glemt at alt de kan bli steinet eller drept for som også står der

Gud gjør ikke feil, og han har skapt oss alle i sitt bilde
I sitt bilde har han skapt oss



Ha en fin dag alle sammen


"You Raise Me Up" 




Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Håper dere legger igjen en kommentar. Ha en flott dag