tirsdag 5. april 2016

Med alle mine feil og mangler


I dag vil jeg gi meg selv et løfte som jeg mener er viktig
Jeg vil love meg selv å åpne øynene, også når øyelokkene er lukket
Jeg vil åpne hjertet og lytte intenst, ikke delt men helt
Jeg vil se, og ikke overse




Jeg vil velge å være snill og god, også til de som ikke liker meg
Ikke for jeg må, men fordi jeg vil og føler godt ved det
Jeg vil gjøre mitt beste å ikke snakke ille om noen
Og når jeg blir snakket ille om, vil jeg heve hodet med stolthet



Jeg vil prøve etter beste evne å se andres behov og rop
Åpne hjerte mitt for dem, og strekke frem ei hand,
Også til de som ikke ber om det
Jeg vil ikke være et individ i dusinet, og vil aldri prøve å bli det
Jeg vil kun være meg, og ingen andre enn meg selv.

Så i dag har jeg et løfte til meg selv
Jeg skal være meg, nå, i morgen og for evig tid,
Med alle mine feil og mangler, som det er mange av
Når en tenker over det, Hvorfor prøve å være noen andre?
Hvem har sagt at å være noen andre er bedre enn å være seg selv?



Ha en flott dag alle sammen

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Håper dere legger igjen en kommentar. Ha en flott dag