mandag 11. mai 2015

Rydde, rydde, rydde. Galskapen i hus


Jo mer jeg setter ting på plass i hus,
Jo mer har jeg å sette på plass!
Overalt hvor jeg ser, har jeg masse å gjøre
Mye rot fyller øynene mine, og jeg kan ikke la det vær.

Manien er i gang


Jeg leter høyt oppe i skap og hyller etter rot
Jeg leter langt nede under sofa og bord
Å vite at neste gang ligger alt et lurt sted. 
Denne gangen skal det ligge så jeg finner det!

Galskapen er i gang


Bokser, kurver, stativer, vesker, belter og poser.
Alfabetisert filer, mapper i "tonnevis" blir lagt et lurt sted.
Verktøyet jeg bruker, mine hender og rygg(hodet er lagt bort)
Jeg finner stadig mer og mer som må på plass!

Idioten er i gang


Når jeg har funnet det perfekte stedet, som "aldri" vil bli glemt,
Lagrer jeg mine godbiter, til "må ha" til et senere tidspunkt
Så faller selvfølgelig bunnen ut, er ganske så fillete nå,
Likevel tapes den igjen, og utenpå notert med flott skrift.

Sentimentaliteten er i gang


Hvis jeg kunne slutte å dra mer rot til hus.
Hvis jeg sluttet å ha samlemani til tider, og bli flink til å kaste
Ville jeg ha mer tid til rådighet, og slippe dette tøvet,
Men jeg er slik, Det er kjekt å ha, og jeg liker ting på plass

Samlemanien er i gang


Som det er, der jeg i dag leter rundt i huset
Hver boks og pose jeg åpner og tømmer for bedre sortering
Inntil jeg gir opp med et sukk, og senker meg tilbake
I dag tror jeg at jeg heller krøller meg opp med min favoritt bok!

Manien og galskapen tok heldigvis slutt for i dag.


Ha en vakker dag alle sammen

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Håper dere legger igjen en kommentar. Ha en flott dag