torsdag 21. mai 2015

Livet er som en løvetann


På min vandring i dag, måtte jeg plukke litt løvetann
Kronbladene som silke, og dugget som perler. Fargen strålte
De fleste av oss ser på denne blomsten som ugress
Hva er det du ser?

Hjertet til den som plukker denne blomsten, 
Har en grunn for å plukke den
De tar av sin tid for å bøye seg ned, 
Strekke frem handa og plukke blomsten


Løvetann vokser vilt
Og de fleste av oss ser på blomsten som ugress
Den gule klare varme fargen som lyser mot oss
Lokker oss til å plukke seg. Kom lukt på meg, Ta meg med

Kjærligheten til naturen gjør at vi ser blomsten
Kjenner dens duft, føler en varme inne i seg
Det er øyet som ser, som velger hva en skal se
Om en ser godt eller dårlig, hjertet vårt følger med


Så hva ser du, når du ser en løvetann på din vei
Ser du fargen eller ser du de som visner, og flyr med vinden?
Er de for deg en vakker blomst eller er de et ugress?
Eller er de et frø som sprer seg og deler kjærlighet 

Den lille løvetannen vokser vilt
En stor del av naturen, som vi alle ser
Hvordan vi ser på den, vil glede oss i dagen, eller ergre oss
Jeg velger å se dens frø som kjærlighet og skjønnheten i livet


Ha en vakker dag alle sammen

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Håper dere legger igjen en kommentar. Ha en flott dag