tirsdag 5. mai 2015

Hva tenker du i dag, Mamma?



Det er tåreflekker fra meg ved alteret i vår kirke,
Etter at jeg forlot det for lenge, lenge siden,
Jeg tok farvel med deg, kjære mamma.
Hva føler du i ditt hjerte i dag, savner du oss?

Er du kanskje sint, eller er du full av forståelse,
Tenker du på at du er alene, og uten oss hos deg?
Har du sorg i ditt hjerte? Eller ser du ned på oss med et smil?
Ser du at vi klarer oss bra? At jeg er elsket?




Har du byrder, som ingen har kjent, Eller har de sluppet taket?
Eller er alt bare glede? Der i himmelen?
Når jeg stirre inn i mitt speil på badet hver morgen
Det bilde jeg søker, er etter å se mye av deg
Mitt ansikt, Som jeg er fullstendig kjent med

Jeg leter etter medfølende øyne, som dine
En lysstyrke som kommer. Fra innsiden. Som du
Et hjerte som bør inneholde nok til å tilgi, 
Det vonde, løgner og forståelse. 
Som deg kjære mamma. Du tilgav alt og alle



Jeg ønsker et smil i mitt ansikt, som viser lykke
For ansiktet ditt hadde en spesiell glød
Jeg så det. Du lyste kjærlighet
Jeg ønsker alle å se, at jeg er din datter. Vil ligne på deg
Vil la kjærlighet og forståelse flyte, som hos deg

Savner deg min kjære mamma,
På søndag er det morsdag blant annet i USA
Jeg vil ønske deg en nydelig dag der i himmelen
Det er tåreflekker nå ved din gravstein. Jeg besøker
De er fra meg til deg min kjære mamma. Din datter



Ha en vakker dag alle sammen



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Håper dere legger igjen en kommentar. Ha en flott dag