onsdag 20. mai 2015

Kvinnfolket fra landet



Jeg er bare et kvinnfolk fra landet, som er stolt av å være det
Et kvinnfolk som elsker å gjøre slike landlige ting
Som å trekke fra gardinene med en gang jeg våkner
For å si god morgen til dagen, og føle dagen i dag er ny og ren



Jeg velger å ha øynene åpne, se skjønnheten overalt
Noen ganger er det solskinnet som griper meg, trygt
Men også tungt regnvær kan fylle meg med glede og godhet
Morgendugg på en av hagens roser, gir meg et varmt smil



Selv om jeg kun er et kvinnfolk fra landet
Kan jeg tillate meg å ha mye moro og glede i livet
Jeg kan være meg selv hele dagen uten noen ser ned på meg
Og velge min tid til å tilbringe sammen med familie og kjære



Jeg trives med mine småturer i skog og på Havika
Jeg elsker småfuglene som kvitrer, sommerfuglene som letter
Fuglenes vakre sang, bølgebruset. Kjenne regnets myke dusj
Lage og koke alt fra grunnen av. Dufte nybakt fra kjøkkenet



Jeg elsker å være en kvinne fra landet, Jeg synger i butikkene
Sier hei til vilt fremmede, og får et smil og hei igjen
Måneskinn som dugg dekket over fløyelsmyke tulipaner
Regn som forlater vanndråper, glinsende krystaller på gress



Jeg er stolt av å være en kvinne fra landet, En ekte sådan
Ser etter det vakre om meg,hører barnelatterens myke toner
Kjenne mine barnebarns armer om meg, Føle kjærligheten
Er så glad det ble på landet jeg ble plantet på jordkloden



Ha en vakker dag alle sammen

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Håper dere legger igjen en kommentar. Ha en flott dag