mandag 16. juni 2014

En time i himmelen





Jeg vet jeg høres fullstendig rar ut nå,
Men noen ganger føler jeg at jeg bor i himmelen
I himmelen der jeg hører en vakker engel i mitt øre
Hvor jeg får beskjed om å se ekstra på noe, nettopp i dag


Se skjønnheten og smerten i dagen din, hører jeg
Se sorgen noen har, se frykten, vær medmenneske
Jeg vet ikke hvorfor jeg mener det føles som himmelen
Men det rare er, jeg føler det som reelt


Noen ganger hører jeg et lite ekko i mitt sinn
Som forundrer meg, og jeg føler meg nesten blind
Jeg føler jeg hører bjeller, som en munter melodi
En engel invaderer meg, og får meg til å synge og være blid

Jeg blir glad av å synge, ikke av min røst, men melodien
Det får meg til å se ting klarere, som dagen i dag
Jeg fulgte med en rose som våknet fra sin søvn
Hvert kronblad åpnet den med et smil



Jeg brukte en hel time på denne vakre opplevelsen
Mitt hjertet banket raskere, og jeg tok meg tid
Et kronblad ristet på seg, og prøvde å strekke seg frem
En annen gjespet, leppene smilte, mens de gav hverandre en klem

Rosen strevde, ville ut av hennes kokong,
Den brette sine blader helt fritt
Hun skalv litt, som om hun var redd for å vise sine følelser
Hun var naiv, med sin søte renhet. Så ekte, så nytt.


Livet startet for denne rosen, hun var smart og delte sin kjærlighet
Mine fingrer strøk varsomt over bladene
Min nese fyltes av dens aroma
Dette er min himmel, jeg kan sanse, føle og elske

Ta deg en time i dag, og nyt en roses utspringen til livet


Ha en vakker dag alle sammen

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Håper dere legger igjen en kommentar. Ha en flott dag