onsdag 25. juni 2014

En vakker måte å starte dagen



I dag stoppet jeg bilen og gikk ut bare for å se
Mine øyner fanget noen barn, som løp fram og tilbake
I en vidåpen frodig smaragdgrønn eng, innbydende
Og var dekorert med lysegule hestehov som vinket til meg


Fem, seks frisinnede jenter hylte glade av latter
De hoppet lekent rundt omkring, og hendene utstrakte
Deres klær var friske i fargen, blomstrete kjoler så jeg og
Fascinert over dette vakre herlige skue, jeg fikk ikke nok


Helhjertet de jaget, de prøvde å fange sommerfugler
Sommerfugler som med sine silkevinger ertet jentene
Deres grasiøshet og vakker dans, fra blomst til blomst
Fristende for de små fingrene som ville bare holde om dem


Deres latter trillet som såpebobler, og fløy med vestavind
Jeg kunne nesten høre det som en ekko, varmen på mitt kinn
Beseiret og tømt for energi, måtte jentene overgi seg
Fnisende lykkelig som bare må oppleves delte de sin glede med meg

For en vakker måte å starte dagen



Ha en flott dag alle sammen

2 kommentarer:

  1. Anonym25.6.14

    Enig, for en vakker måte å starte dagen på.
    Måtte hele din dag bli akkurat så bra
    Stor klem til deg du min vakre nabo :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk min vakre nabo. Likeså. Stor klem

      Slett

Håper dere legger igjen en kommentar. Ha en flott dag