fredag 28. juni 2013

Jeg blir antagelig aldri voksen


Har jeg noen gang virkelig blitt voksen?
Eller er det noe jeg bare sier?
Jeg har fortsatt drømmer jeg hadde som barn,
Jeg tenker på dem så ofte at jeg kan føle alderen komme. 

Jeg har alltid ønsket meg min egen trehytte
Og selvfølgelig fikk jeg aldri helt det, Jeg bygget på bakken i stedet
Kanskje det er derfor jeg enda drømmer om å ha en selv,
Selv om mine barnslige funksjoner nå er skjult. 


Jeg har alltid trodd høyt i grenene, ville være tryggere enn på bakken
Så mye moro det ville være. Så trygt. Så fritt
Treet så mye høyere enn over hustakene, Strekker seg.
Sitte i et tre der ingen kunne klare å få tak i meg. 


Gleden av å nyte utsikten rundt meg, Bare være i nuet.
Med fugler og sommerfugler på min skulder,
De ville danse rundt meg i de øverste greinene, Høyt der oppe
En drøm jeg har som aldri dør. 


Vinden ville blåse gjennom håret mitt, Ta tak i det og leke
Svalende på ansiktet mitt, som silke eller fløyel
Drømmene mine gjør at jeg kan føle meg som barn igjen,
Ung nok til å løpe, hoppe og gjemme meg bort.


Jeg kan huske følelsen av å gli gjennom gjørma i en dam.
Etter et vakkert sommer regn, Så rensende.
Jeg gjorde det bare fordi det var moro
Jeg vil ta én sjanse til, og gjøre det igjen. Se om kroppen klarer det 


Selvfølgelig er alle de dagene over, Mykheten i kroppen forbi
Men likevel fortsetter jeg å drømme.
Om ting som kunne betydd så mye,som er borte i svunnen tid
Nå trenger jeg ikke å smyge meg bort for å være meg selv og trygg.


Livet vårt farer fort gjennom den tiden vi har fått utdelt
Så gjør det beste vi kan ut av det, Jeg er trygg.
Jeg vil tenke på alle de GODE  tingene jeg likte som liten.
Og holde stearinlyset mitt enda en god stund tent.


Ha en vakker dag alle sammen

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Håper dere legger igjen en kommentar. Ha en flott dag