tirsdag 11. juni 2013

I denne store verden i dag




Hvis jeg hadde makt over å få viljen min i det jeg ber om,
I vår store vide verden i dag,
Ville jeg ikke be om rikdom, i form av penger
Ei heller gods og gull i en eller annen form.


Jeg ville ikke be om makt over alle,
Eller nedgravd skatter som er vanskelig å finne,
Ei heller ville jeg be om verdifulle edelstener,
De vakreste diamanter på hver en finger.


Jeg vil be om vennskap, av det ekte slaget
Venner som ville akseptere meg som jeg er,
Jeg ville be om enkle ting, som burde være lett å dele og behage
Noe som er verdifullt, men fortsatt fullstendig gratis.


Jeg vil be om solskinn som vil fylle alle sin vei
Som ville sende sine skjulte stråler, også gjennom storm
Jeg ville be om at alle kunne se skjønnheten i livet
Og la den bringe oss solfylte gode dager, i stedet for å gjøre oss lei.


Jeg vil be og godhet og varme for alle mennesker,
For at alle skal ha og vise vakker kjærlighet,
Og at samtlige vil spre den rundt som dun i medvind
Bare for å se hvor det ville falle.


Jeg vil be for alle, både for deg og for meg
I denne store verden i dag,
For å vise sin kjærlighet til livet og skapelsen,
Som virkelig har kommet deres vei.


Ha en flott dag alle sammen

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Håper dere legger igjen en kommentar. Ha en flott dag