fredag 21. juni 2013

Vinden taler til oss




Vinden taler til meg, der den uler rundt hjørnet
Forteller hemmeligheter jeg ikke kjenner til,
Deler med seg disse ondskapsfulle ordene som spres,
Og alle de såre følelser som skades som vinden blåser.


Jeg prøver å stoppe vinden, Jeg prøver virkelig iherdig
Som det blåser like ved, med så mange onde ord
Jeg prøver å stoppe disse sårende ord,
Som suser over himmelen til sitt neste offer


Jeg kan ikke styre vinden, det kan heller ikke du
Alle dens hemmeligheter med seg de seiler,
Strødde forferdelige stikkende ord, så mange usanne
Til alle som lytter og elsker sladder, vil til dem fortelle.


Vinden har løyet sitt raseriet, men ganske sikkert bare en liten stund
Det roet seg ned til sist, og føler som det har dødd hen
Men alle de hatefulle spredte ord, som ligger rundt de tusen hjem
Vil for alltid være sådd, og en spire vil gro.


Vær forsiktig med hva du sier, husk hva ordene kan gjøre på sin ferd
For vinden vil igjen stige, og spre seg til både deg og meg
Og alle de såret ord, de sanne og usanne sagte ord
Vil fornærme som de hensynsløse ordet fanger.


Tenkt på dyna med duna du strør i vinden
Du klarer aldri å fange inn hver eneste fjør igjen
La oss i stedet glede oss for hverandre
Ord som blir sagt, kommer over våre lepper gode og velmente


Ha en vakker dag alle sammen

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Håper dere legger igjen en kommentar. Ha en flott dag