tirsdag 26. februar 2013

Uoppnåelige ønsker?



Jeg skulle ønske jeg fikk solen til å skinne, 
På den helsen som har rammet meg, 
Og gi meg lys for å se det vakre denne ene dagen, 
Og lysere, mildere skygger underveis.

Våre barn kysset oss av glede hver eneste morgen 
Da de var små. De kysset oss likedan hver eneste kveld
Våre barn vil ha oss til å elske og klem dem godt 
Og holde dem ekstra tett inntil oss selv 


Jeg skulle ønske stjernene vil være klare og vise vei, 
Når månen begynner å gløde som ild, 
For å gjøre mørket mindre å grue seg til, 
Når smerten min omsvøper og vil ta over meg.

Våre barn er så vidunderlige, så herlig de er til
Så myke, så tillitsfulle, ja, også gode og snille
Barn elsker deg som du er, og ikke hva alle andre vil
Og aldri endrer de deres mening om de er stor eller lille. 


Jeg skulle ønske barn overalt vil skinne 
Ha en kjærlig familie som gir dem omsorg, og aldri noen smerte
Å få alle deres sorg, smerte og frykt til å forsvinne,
La mildhet og godhet fylle deres hjertet. 

Vær snill med våre barn, la oss høre deres latter
Behandle dem alltid med kjærlighet og vær snill
For våre barn er våre mest dyrebare skatter
Den største gaven vi kan finne. Livets vann, ja, også livets ild.


Jeg skulle ønske fred og kjærlighet gikk hånd i hånd 
For å svøpe alle inn i sin varme, sin kjærlighet 
At det ikke flere kriger fantes, la oss knytte våre bånd 
Familier kan være trygge for sine i all evighet

Hold barna trygge og beskyttet. Gi dem liv med vakkert giv
La oss alle sammen dele kjærlighet og tillit
Til de vakre skinnende øyne fra våre barn, fullstendig uknyttet
Våre dyrebare uskyldige skattene. Vårt liv.


Jeg skulle ønske å se vår verden,
I en fredelig harmonisk virvel, som smitter på vår veg 
Lykke for alltid, og varme ville jeg sende til alle på livs ferden, 
Også "voksne" mennesker, akkurat som i meg og i deg.

Ha en flott dag alle sammen.



Legger ved et sitat:
Det skjønneste dikt er livet - det som leves mens det diktes.
Henri Frédéric Amiel.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Håper dere legger igjen en kommentar. Ha en flott dag