onsdag 13. januar 2016

Dette aldrende hjerte, banker



Så mange år som har forduftet siden jeg var barn
Jeg kan se meg selv på grusveien, der jeg små hoppet avsted
Den uskylden som en hadde, som en følte inne i sitt hjerte
Den kommer aldri mer tilbake. Har forduftet, og alderen har kommet til 

Lykkelig jeg småløp avsted til musikken, 4H eller til ei venninne
Jeg kunne sparke steinene i veien, for å løpe fort etter dem
Mitt hjerte var tilfreds ved å være til, kunne fly avsted, glad
Vite at en nådeløst vrede ikke kunne nå meg. Jeg var fri



Livet gir lærdom, og ja, vi betaler mange bompenger med år på veien
Det lille uskyldige barnet jeg en gang var, vises på en aldrende kropp
Sviingen av raseri, og merker. Men også et vakkert liv
Jeg har levd livet godt og er lykkelig med min kjære.

Jeg er heldig, jeg finner lykke i hver eneste dag
Jeg overser skyene som vil lukke mine øyne for å se
Solskinnet jager dem bort, med sine stråler og sin glede
Barnet inne i meg lever fremdeles i mitt hjerte. Det blir ikke eldre,



Dette aldrende hjerte, banker fremdeles med det lille barnet inne i seg
Livet har fortsatt siden den gang for lenge, lenge siden
Grusveien, med alle sine steiner jeg måtte forsere, er der fortsatt
Jeg kan gå tilbake i mitt sinn, og prise meg lykkelig. 



Ha en vakker dag alle sammen



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Håper dere legger igjen en kommentar. Ha en flott dag