fredag 8. januar 2016

Årets stemningsdager


Jeg strekker på meg og ser på soloppgangen om morgenen
Jeg takker for den gir meg en helt ren ny dag
Kjenner solskinnet varme meg om mine skuldre
Og vet dagen min vil være fylt med velbehag 



Jeg åpner vinduet og lytter intenst til vinden
Ser på bladene som forsiktig beveger seg i takt
Jeg hører musikken som spilles av bladenes dans
Fuglekvitterets ønske om en god morgen til meg som sagt



Jeg liker merkelig nok også å høre lyden av regnet som faller
Som pisker mot vinduet vårt hardt
Vindusruten som ugjennomsiktig blir av vannet
Jeg vet vannet bringer godt med seg til blomst og korn, så klart



Å se snøfillene i luften, får meg til å føle andakt
Se de treffer trærne og bakken, og farge bakken så hvit
Aldri en lyd å høre, der de flyr avsted og lander
Jeg strekker frem ei hand, ja, tungen også, kanskje treffer den litt



Jeg elsker å se på en vakker solnedgang, og kjenner på gleden ved dagen
Himmelen farges i alle regnbuens farge, nesten som tegnet og selvsagt
Ingenting er som en himmel i vakker kvelds prakt
Jeg sukker dypt og takker for en vakker dag jeg har hatt

Ha en vakker dag alle sammen

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Håper dere legger igjen en kommentar. Ha en flott dag