mandag 11. januar 2016

Den lille sorte boksen


Det virker som om jeg har hatt fullstendig tørke her
Ordene mine har ikke kommet så lett til meg så lett som det pleier
Mine tanker og meninger er så klart krystallklare, det er ikke det, 
Ikke der det ligger
Det er bare som om ordene setter seg fullstendig fast i fingertuppene



Jeg har hatt en periode jeg nesten har kastet hele dataen ut vinduet
Jeg føler den gjør meg irritert og tverr, 
Når den ikke oppfører seg og gjør som jeg vil
At en sånn liten sort boks kan få en til å bi så følelsesmessig irritert
Er nok en av grunnene til jeg mister ordene som jeg vil formidle



Jeg har fikset og slettet, startet over igjen med denne sorte boksen, 
Den skal liksom fungere når en først har en i hus
Den skal ved et tastetrykk føre meg til den siden jeg ønsker, opplyse meg 
Den skal holde kontakten med omverdenen som er utenfor vår dør. 
Belyse meg



Den er i grunnen en skitt avhengighets boks, 
Denne lille sorte her på bordet
En betaler regninger, får posten via den, 
Mail som en skal vente på, og svare
Og ja, en skakker også med venner og kjære via den lille sorte
Livet har blitt avhengig av den, og jeg vil ikke at vi skal bli det



Jeg ser at min svigerfar på 87 blir spurt om Email adresse, 
For det er via den de vil kommunisere med han.
Mye for mye gjennomgår gjennom denne lille sorte, 
Den har også en stor fordel
Den kan være inaktiv og stille i veldig lang tid. Åpnes når jeg vil



Jeg prøver så langt fra å si at denne lille sorte bare har en negativ side
Det jeg sier at den har overtatt mye for mye av våre liv
Vi blir avhengig i jobbsammenheng og privat. 
Alt dreier seg om denne lille sorte
Men den gode siden er at vi også kan nyte synet 
Av våre kjære når vi snakker med dem. Dele bilder og lign.



Så som i dag, da jeg satte meg ned her og tenkte, 
Ordene dine sitter fast i fingertuppene
Så har de igjen klart å trykke ned noen ord på denne lille sorte
Jeg synger litt her for meg selv, og føler dagen i dag er i grunnen fin 
Mens jeg ser på bilder av våre barnebarn
Oppgaver her i heimen venter, og jeg hører vaskemaskinen er ferdig, 
Pling.......

Ny mail i innboksen på den lille sorte, sier en ny regning må betales



Ha en flott dag alle sammen

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Håper dere legger igjen en kommentar. Ha en flott dag