fredag 4. juli 2014

Jeg vant!

God formiddag alle sammen

I natt har vært ei tung natt.
Kroppen har ikke gitt meg mange minutter søvn
Så da jeg endelig plantet beina på gulvet
Var ikke klokka så mange. Dagen var veldig ung.

Jeg trakk opp rullegardinet som jeg gjør hver eneste morgen 
Og hilste dagen velkommen
Inne meg følte jeg for å rope høyt, 
men stønnet litt for meg selv i stedet


Med så vonde knær og isjiasen som rev, 
klarte jeg å komme meg på badet
Jeg prøvde å strekke ryggen, men den hylte 
" La meg vær i fred i dag!"

Uansett så kom jeg meg i klærne, 
som jeg først hadde tenkt å bare la bli hengende 
på kroken, og gå i nesten nettoen i stedet
Er vanskelig til tider å få på klær, men klarte bragden til slutt


Ute på kjøkkenet ventet kaffen som TJ hadde laget for meg
Er heldig. Han koker kaffe til meg hver eneste dag
Jeg gløttet ut av vinduet, og sa til meg selv
Nei, i dag skal du IKKE ut på tur. Sett deg.

Jeg prøvde med hver eneste unnskyldning som finns, 
for å kunne slippe å gå ut.
Kroppen som nekter, og jeg trimmer hver eneste dag ellers. 
En dag uten kan ikke skade


Men da jeg kom til at det er sikkert kaldt også, 
Vel, da forsto jeg at jeg lettet etter unnskyldninger
Og gikk med slepende skritt ut i ganga for å finne jakke og sko

Nøkler i handa, og der åpnet jeg døra.
En varm bris kom mot meg, Jamen sa jeg kaldt, hehe
Bilen parkert på Havika, og avsted jeg dro


Ikke så raskt i dag, men jeg var i gang.
Kroppen myknet etter hvert som jeg kom meg 
lenger og lenger bort fra bilen.
I dag tok jeg også tid til å lukte på nyperosene som blomstrer så flott

Regnet var faretruende, men det virket som det lot være å falle 
før jeg var ved bilen igjen
For det var da første dråpe falt
Jeg slapp også det. Hurra..


Vel heime igjen, og etter en varm dusj
Kunne jeg innta frokosten og den kaffen som TJ hadde kokt
Kroppen er mye bedre og ikke minst
Jeg overvant den negative tankegangen jeg hadde

Jeg vant!

Ha ei god helg alle sammen

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Håper dere legger igjen en kommentar. Ha en flott dag