mandag 14. juli 2014

I våre egne sko




I dag vil jeg komme med en drømme tanke
Vennligst ikke gjør narr av meg bak min rygg
Fordi jeg ikke er som et A4 ark, men er kun meg selv

Vennligst ikke døm meg for jeg ikke er som deg
Ei heller om hvordan jeg lever livet mitt
Før du selv har tråket noen mil i mine sko


Jeg vil be om at du i stedet vennligst vil prøve å forstå
At også jeg kan sørge og gråte, føler meg tilsidesatt
Det er vanskelig å forstå, før du har gått noen mil i mine sko

Å møte ei som meg, som faller uanmeldt, men føler seg ok likevel
Kanskje du kan være en ekte venn som ikke baksnakker
I stedet prøve å forstå hvordan det er å gå i mine sko

Hvis vi behandler alle med snillhet og kjærlig
Husk at alles verden kan falle fra hverandre, i sykdom eller annet
Vi må gå i egne sko, for alle andres er opptatt

Hvis du behandler alle i din vei med respekt
Ikke baksnakker, men taler vel om din venn
Da er det godt å gå i egne sko. Og ikke tråkker i andres


Så vennligst ikke døm meg, om jeg ligger i butikkhyller
Ei heller om jeg synger og sier hei til alle med et smil
Jeg ser livet som vakkert, tråkker i mine egne sko og lager min sti


Ha en vakker dag alle sammen

2 kommentarer:

  1. Anonym14.7.14

    Du skal ikke dømme meg før du har gått i skoene mine, heter det.
    Kloke ord..
    Klem til deg min vakre nabo, vær slik du er :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk min vakre. Stor klem til deg. Vær som du er og.

      Slett

Håper dere legger igjen en kommentar. Ha en flott dag