onsdag 28. mai 2014

Mimring



I går satt jeg og funderte enda en gang
Tankene vandret til "gårsdager" uten gledesang
Jeg mimret om barndommens tid
Jeg prøvde å huske navnene av alle fra skoletid


Jeg prøvde å finne minnene om lek og moro spill
Lettet etter ting som ville gi ansiktet mitt et smil
Så for meg skolesketsjene og friminuttene, ganske titt
Jeg kjente en klump i halsen, og lukket øynene litt


Jeg husket stundene hos Moster og Tønnes med glede
Da vi rant på skøyter, og barnelatter var tilstede
Jeg ser for meg mamma som bakte og laget mat
Hennes rykende kaffekopp som sa mamma var der, uten noe var galt

Jeg husker familien som samles til bursdager og fest
Og da jeg vasket opp, hendene rød, etter siste gjest
Jeg husker varme sommerdager da jeg dro for å bade
De små omkring meg, jeg passet på de ikke kom til skade

Jeg husker luktene fra den gang jeg var liten
Jeg føler og sanser, og det drar meg tilbake til den tiden
Det virker til tider at tiden står stille, bobla ville forsvinne
Skumringen faller, og alt er nå bare et minne


Ha en fin dag alle sammen

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Håper dere legger igjen en kommentar. Ha en flott dag