tirsdag 20. mai 2014

Er det bare damp og illusjon?




Det er i grunnen meget rart, hvis jeg tenker meg om
Mennesker fortsetter å lete, både høyt og lavt
For ting som de bare må ha og ikke trenger
Som gjør livet så spennende for dem. Viktige.

Det som vi ikke tenker på til daglig
Er at jorda vår kan "falme, og fordunste"
Den kan forsvinne som damp og illusjon
Vi bør også tenke litt på livet, som ikke bare er en fest


Vår tid her på jord er dessverre veldig kort
Den tiden vi er her, bør vi bruke den riktig.
Hvordan lever vi vårt liv? Lever vi, eller eksisterer vi?
Er det stykkevis og delt, eller fullt og helt?

Jeg selv spør meg dette spørsmålet ofte
Ødelegger jeg mer her på jord, enn jeg gjør godt?
Altså om jeg om forurenser eller er varsom/oppmerksom
Da dagen kommer og jeg er borte, har gjort noe verd å huske?


Enda en dag jeg funderer om livet

Ha en flott dag alle sammen

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Håper dere legger igjen en kommentar. Ha en flott dag