mandag 6. juni 2016

Shhh... Lille fugl hviler


En vakker liten fugl, som kvitrer gjennom dagen og natten
Fløy i fart som fra en dyp desperasjon, på leting etter vann i sin flukt
Vakre søte fugl, som synger fra hele sitt hjerte, gir musikk til dagen
Flagrer foran mine øyner og faller utslitt like ved meg i hagen

Jeg bøyde meg ned, og strøk den forsiktig over hodet, 
Kjente etter at alt var som det skulle med vinger og bein
Hjertet banket hurtig, og den så på meg med bønn om hjelp
Jeg bar den mot fuglbadet, og dryppet vann i dens nebb



Den nippet forsiktig på vannet, men var veldig på vakt
Så la hodet sitt i handen min, og den sovnet momentant
Sov litt, lille fugl, du fortjener en hvil her i varmen
Jeg skal passe på deg, og være din vakt

Noen minutter gikk, eller kom ettersom en ser det
Og den vakre fuglen vippet igjen med sine øyner
Jeg tok den enda en gang mot fuglbadet for litt avkjøling, noe den likte
For litt etter satt den selv ved kanten og sprutet vannet om seg



Jeg tror denne fuglen var trett og utslitt av varmen og ble «gitt» meg i dag
Den trengte noen som kunne hjelpe den videre, hjelpe den på vei
Jeg er glad den om til meg, for den gjorde dagen min lysere
Så takk vakre fugl, måtte du ha det bra på din vei



Ha en vakker dag alle sammen

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Håper dere legger igjen en kommentar. Ha en flott dag