søndag 4. oktober 2015

40 års ekteskap. Rubin bryllupsdag


Jeg er ikke sikker om jeg drømte eller ei, men
En dag husker jeg at Gud så ned på meg og smilte
Jeg kjente en underlig varme inne i meg, og følte meg beæret
Plutselig hørte jeg han snakket til meg!

«Siden jeg føler meg virkelig storsinnet i dag, Sylvia, 
Vil jeg gjerne gi deg en vakker gave. 
Er det noe du kunne tenke deg, om det var noe spesielt jeg ønsket meg
Du kan ønske deg noe på øverste hylle,» sa han


Jeg satt en stund ganske så stille, og kjente jeg nesten fikk kuldegysninger
Han snakket til MEG, og spurte om jeg ønsket meg noe
Jeg svarte stille og ærlig med ærefrykt og glede
«Kjære deg, Tusen takk Gud, men du har gitt meg så mye fra før.»

Gud smilte, og igjen snakket han til meg
«Det er det som er min oppgave, Gud er til for du skal få det bra.
Du har vært virkelig snill i det siste, og sett etter dem som virkelig trenger det»,
Han blunket til meg som vi hadde en hemmelighet sammen.


«Jeg har lyst til å gi deg noe så livet ditt blir komplett,» fortsatte han
Mine lepper sprakk med smil og jeg kjente en stor forventning
Gud ville gi meg noe som bare var mitt, 
Jeg kjente hjertet gav et ekstra hopp
Gledet meg til min gave, og lurte enormt på hva det var 
Gud hadde i tankene

«Denne gaven jeg gir deg,» sa Gud, det kommer med et stort ansvar
Så hvis du velger å aksepter min gave som jeg gir deg, 
må du være villig til å ha et slikt ansvar. Å tilby betingelsesløst kjærlighet
Gi en kjempe stor del av deg selv bort, uten tanke, 
Ja, mer en halvparten. Og nesten hele ditt hjerte. 
Du må gi meg ditt løfte om det.»


Jeg kjente hjertet mitt ble sprekkeferdig, og overveldet
Og satt og tenkte en liten stund over det
Hva i all vide verden kunne være så fantastisk? Hva kunne dette bety?
Ble jeg testet? Uansett så visste jeg at jeg kunne stole på Gud
Og han visste at hvis jeg gav han eller noen andre et løfte, 
Så er det noe jeg alltid ville holde.

Jeg løftet hodet og så mot der stemmen kom fra og svarte;
«Ok, Gud, Siden jeg alltid har stolt på deg, på dine avgjørelser 
Og alt det du har gjort for alle i verden 
Skal jeg oppfylle disse forpliktelsene du gir meg
Jeg skal gjøre mitt aller beste, og ikke svikte deg noensinne»


Hjernen min gikk i spinn, mens jeg tenkte 
WOW for en stor gave han vil gi meg
Hva i all vide verden kan være så verdifullt? Hva er verd hele hjertet mitt?
Med begge hendene frem-strakt 
Forsøkte jeg å ta i mot gaven han ville gi meg
Fremdeles uten en anelse engang om hva det kunne være. 
Hva Gud ville gi meg?

Da skjedde det
Gud la din hand, min elskede, i min. 

Han sa gaven til meg var 

DEG. 

Det beste jeg kunne noensinne ha fått, 



Gratulerer masse min elskede med 40 års ekteskap 
Vi har Rubin bryllupsdag i dag. 
Gleder meg til de neste 40 årene og enda flere sammen med deg. 

I LOVE YOU Tore Jørg

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Håper dere legger igjen en kommentar. Ha en flott dag