torsdag 17. september 2015

Noen timer i mine sko


Jeg lurer på hva du ville se, hvis jeg lånte deg mine sko
Du måtte ta dem på, og kjenne godt etter, og ikke gi opp for tidlig
Er det smertene i foten du vil kjenne? Ville de klemme om din fot?
Eller vil du kose deg ved å gå i mine godt brukte sko.

Før du har gått noen år i de skoene du har tatt på deg
Vil jeg du skal vite det tok meg mange år å gå dem inn
Det har vært klemming, gnagsår, kjærlighet, glede og en dødskamp, 
Det er mye i disse skoene som ikke vises i mitt ansikt


Det er så rart at så mange tror de vet alt om meg og skoene mine
Så derfor tar jeg skoene mine frem og ber deg prøve
Jeg vil la deg prøve dem en time, for å se om du fremdeles vet
Du som tror du vet mye bedre enn meg hvordan en skal bruke dem

Jeg vet du kommer til å slite med mine sko, og være utilfreds
For det er ikke bare solskinn å bruke dem, livet er ikke alltid rettferdig
Men du vil også finne enormt med kjærlighet, glede og varme
Du vil finne den beste familien som fins som er der for deg


Jeg er takknemlig for jeg selv kan gå i mine egne sko, 
De er nå formet for nettopp meg
Jeg trenger ikke flere par, jeg er fornøyd med de jeg har
Så jeg går i mine, og lar andre gå i sine egne

Ha en vakker dag alle sammen

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Håper dere legger igjen en kommentar. Ha en flott dag