torsdag 10. september 2015

Dagen min var klar for å starte


Dagens morgen våknet, og jeg satte meg på et høydedrag med utsikt over
Vår vakre dal med Prestvannet som et speil under meg
Lyden av noe bråkete lød nærmere og nærmere
Og Canadagjess kom inn for landing, små jamrende
Morgenens friskhet fortalte at sommeren var på hell

Ørnen som jeg har sett noen ganger, svevet høyt og stille
Solen tittet frem og gav en vakker glansbilde aktig fornemmelse
Fjærene som glinset mot solstrålene mot den pudderblåe himmelen
Øyet som våkent speide etter et bytte
Ville den få seg noe frokost tro? Eller ville byttet klare å komme unna?



Sola kom over fjellene og jaget bort nattens skygger uten å bry seg
Dagen var i ferd med å våkne. Lydene ble sterkere
Den duggvåte tåka som steg opp fra Høyland og Vanse 
Forsvant nesten like rask som den kom
Glitrende dugg som dekket verdenen foran mine øyner. Magisk



Spindelvev som kunne sees som sølv dekket kroker og mellom trær
De regnbuefargede dråpene gnistret og fanget mitt blikk
Små ullen hvite skyer danset lett i det fjerne over himmelen
Det krystallklare vannet på Prestvannet reflekterte det hele
Dagen vår var snart våken. Det nærmet seg.



Øyet mitt gled over blomstene i hagen vår, som små - vaiet i en symfoni
Myk sensommerbris fikk dem til å vinke vakkert og dovent mot meg
Fargene fanget meg, blomstenes duft traff perfekt mine sanser
Jeg reiste meg og takket for denne vakre opplevelsen
Dagen min var klar for å starte. Jeg hadde fått en vidunderlig indre ro



Ha en vakker dag dere også

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Håper dere legger igjen en kommentar. Ha en flott dag