fredag 6. februar 2015

Mamma, Gratulerer med morsdagen.


Hun kunne le i ti minutter, eller mer
Før hun klarte å fortelle meg hva som var så morsomt.
Og vet dere hva? Jeg gjør faktisk det samme!
Og følelsen det gir meg,  er enorm.


Hun kunne fortelle alle pinlige ting jeg hadde gjort til andre
Og sørg for andre lo av det. Så morsomt!
Det morsomme er, jeg sier disse tingene nå om meg selv
Og ler med de som ler med meg.



Hun elsket filmer av pionerene, som huset på prærien
Om prøvelsene og kampene de hadde for å overleve.
Meg? Jeg liker filmer som er mysterium, og fra virkeligheten
Jeg prøver alltid å gjette svaret før filmen kommer med det!


Tidlig på ettermiddagen kunne hun sitte rolig med en kaffekopp
Og lese hennes bibel og ha en liten bønn
Selvfølgelig med radioen på
Bibelen leser jeg ikke ofte nå, men det skjer
Men bønn daglig og musikk følger mitt liv tett



Hun kunne skape de vakreste genserne mellom fingrene
Hun ville verne sin familie godt, og gi dem varme
Jeg elsker å bruke hendene jeg og.
Pensel eller pen er et must for meg. Jeg elsker å skape.

Hun elsket å synge, og sang ofte da hun eller vi var alene
Melodier kom fra hennes munn, sanger fra hennes ungdom
Det merkelige er at også jeg synger mye og ofte, 
Mange av hennes sanger. Det en del av meg.



Alle disse årene trodde jeg av hele mitt hjerte
Vi ikke hadde mye til felles, mamma og meg
Men finner ut at vi virkelig var så like.
Jeg merker mer og mer, mamma er en stor del av meg.

Minnene mine om henne, forteller om hennes visdom
Hennes kjærlige hjerte av gull til alle hun kunne gi den til
Omsorg og ømhet for alle hun møtte
Å tale ille om noen, ville hun aldri funnet på



En hjelpende hånd, et mildt smil, et vakkert hjerte
Hun ga til familien, til hennes kjære
Hennes kjærlig måte å leve på,
En lunheten så oppriktig og god. Trygghet

Hennes nåde og forståelse for alle sammen
Var uvurderlig. Det var ingen grenser
Hun er fortsatt verdifull for meg, og vil alltid være det
Minnene jeg har om henne, er en vakker skatt



Hun har vært borte i lang tid nå, Fra 1979
Jeg savner hennes nærvær. Og tenker på henne så ofte.
I det siste når jeg ser meg selv i speilet
Så ser jeg mye av henne, og smilet mitt kommer frem

Det varmer mitt hjerte



Ha en vakker dag alle sammen.

3 kommentarer:

  1. Anonym6.2.15

    Åh, så nydelige ord om din mor
    Det var skjønn lesing og skikkelig heder til en morsdag :)
    God helg og god morsdag min kjære vakre nabo.
    Klem <3

    SvarSlett
  2. Tusen takk min vakre nabo. Det varmer meg at du likte mine ord. Ha en vakker morsdag du også, Klemmer varmt

    SvarSlett
  3. Gerd9.2.15

    Så nydelig skrevet, Sylvia <3

    SvarSlett

Håper dere legger igjen en kommentar. Ha en flott dag