tirsdag 23. desember 2014

Til jul i år ønsker jeg meg


Jeg skulle ønske for at årets "Julenissen" kunne,
Gjøre julen spesiell for meg i år,
Jeg ber ikke om dyre ting,
Istedenfor vil jeg be om de tingene som er gratis.


Så jeg sitter her og skriver ut lista mi,
Med håp om at han vil bringe
Alle tingene jeg har skrevet ned som ville vært
Grunnen til at hjerte mitt ville begynne å synge.


Jeg ber selvfølgelig først av alt for fred,
For hele verden,
At alle skal få føle berøringen av små hender,
Fingrene krøllet sammen og armene om sine kjæres hals


Jeg ber pent om en stjernehimmelen,
Et vidunder, en spesiell natt med noe som sprer glede
Et sterkt batteri for Rudolph's nese,så lyset er sterkt nok. 
Så den kan gi varme for alle på jord


Jeg vil be om at alle mennesker stoppet opp og tok en pause,
For bare en liten stund, 
Så de ser alt det viktige som de holder på å glemme
Slik at alle tårene rundt i verden, blir forvandlet til et smil


At julen for alle sammen i år
Kan være den aller beste, varmeste og kjærligste
At det aldri igjen ville bli,
Grunn for å føle seg forlatt ensom og redd


Jeg drømmer om at nissen kan pakke sleden sin full,
I alle de årene som kommer,
Med noe mer enn harde pakker, men med kjærlighet
Glede, tid og varme til alle på vår jord.


God jul alle sammen


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Håper dere legger igjen en kommentar. Ha en flott dag