tirsdag 16. mars 2021

Tiden flyr, La oss leve det til det fulle



De sier tiden flyr når du har det gøy,

Så jeg må ha hatt en fest av et liv!

Kroppen sierfra. Helt fra soloppgang til solnedgang

De dagene jeg har ikke fullført noe i det hele tatt.


Jeg står opp så tidlig som kroppen tillater det ,

Starter dagen med masse hverdagslige ting.

Timeglasset går snart tom for sand.

Jeg hører en fugl på fugleuret synger, Kroppen knirker!




Akkurat når jeg kommer dypt inn i dagen min

Begynner ofte telefonen å ringe.

Jeg har ikke tenkt å stoppe eller gjemme meg bort

Så hører jeg en e-post eller snap plinge!


På slutten av dagen er det alt dette støvet

Jeg hadde tenkt å ta det rundt middagstid.

Jeg mente det, men så bare lett på det og snudde

Lukket døren og gikk ut av rommet og inn til TJ.



Jeg har hørt at til støv skal vi gjennoppstå

Så jeg ser ofte på støvet og tenker...

Er dere en av mine døde venner 

Som besøker meg så koselig nå? Jeg skal la dere være i fred.


Når dagen er på hell, og jeg har fått med meg minst

En god latter gjennom min dag, tenker jeg

Kanskje har jeg klart å gjøre litt fornuftig

Eller kanskje ble det mange pauser etter vondtene mine



Likevel er livet ment å bli levd. Nydt og kjærtegnet

Livet er virkelig en vidunderlig glede.

Dagene ville sannsynligvis bli lettere 

Hvis jeg kunne kaste de distraherende smertene!


I morgen får jeg nok gjort litt mer,

Eller rett og slett kanskje ikke.

Selv om jeg ikke rekker over støv eller annet,

Vil jeg finne tid til å ha det gøy, 

For livet er en fest Sammen med TJ


Ha en nydelig dag alle sammen


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Håper dere legger igjen en kommentar. Ha en flott dag