mandag 14. mars 2016

Spring is in the air





Luften med kjølige vindkast føles godt, denne tidlig morgenen
Den vinker vinteren farvel, for denne gang.
Det lyse gnistrende solskinnet lar meg vite
Vinteren er over nå. Den gir opp og legger seg i dvalen igjen


Selv om bitende, kalde vinder blåser om ørene mine
Kvikksølvet i termometeret faller mot 0 om natta
Ser jeg likevel mot solskinnet som treffer meg og varmer mitt kinn
Hvisker meg ømt i øret, Herr Vinter, takker for seg nå. Smil


Våren er her, det føler jeg i hele meg. Kjenner alt våkner til liv
Det lyse solskinnet gjennom tåkete dis om morgenen
Forteller meg varmen er på vei, snart gjemmes vinterjakker i skap
Disen trekker seg tilbake, og lar solskinnet overta. Varmer hjertet


Spirende blomster som titter frem gjennom sort mold
Fuglesangen som fyller morgenluften, klare toner fyller sansene
Jeg kjenner følelsen for så synge med, og nynner der jeg går
Og uten å tenke meg om, roper jeg høyt hurra på min morgentur. 

Og får et vink av en fremmed i retur.
Dagen blir fullkommen


Føler varmen, og håper alle får en varm og god vårdag

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Håper dere legger igjen en kommentar. Ha en flott dag