mandag 10. juni 2024

Mammaen min. 🌻🥰


 God morgen folkens🌻


I går gikk tankene til mammaen min
Og det har det gjort mye i det siste. 
Hva hun sa, hva jeg lærte, hva jeg har tatt med meg videre i livet. osv

Mamma kom med gode lærdomsord og veldig mye som kommer til meg ofte. Hun sitter liksom på mine skuldrer til tider.

Så nå lirer jeg av meg noe her🫣
Jeg lærte av min mamma 
At kvinner er sterke, og vet det nesten ikke selv
Jeg lært at livet kan være vanskelig, måtte bite tenner sammen og aldri gi opp


Hun lærte meg at det å være myk, 
Og hjelpe de som livet var vanskelig for
Prøve å beskytte alle dem en kunne
Som allerede har fått store vonde arr




Hun lærte meg å jobbe hardt, og ikke klage
At lek kom i andre rekke, 
og kun hvis det ikke var mer jobb å gjøre. 
Sa at en kunne drømme seg bort om natta. 


En skulle være ydmyk å være forsiktig med dem
Som er tøffe og harde mot seg selv
Hun sa alltid, jeg måtte dele av min kjærlighet
Og ikke tenke på meg selv
Hun sa alltid jeg måtte stå opp mot alle dem
Som trodde de var bedre enn andre


Jeg måtte løfte haka og holde hodet mitt høyt
Spesielt når jeg var nedstemt og følte meg svak
Jeg måtte lære meg å bøye hodet, 
og be om unnskyldning 
Når jeg hadde feil, og gjorde noe galt



Måtte vite at det alltid finnes
Et sted jeg hørte hjemme, inni meg selv
Jeg måtte se fremover og stole på min fremtiden
Verdsette fortiden min(denne var vanskelig for meg)


Vite livet mitt var som et skjørt glass
Som fikk knas og sprekker som livet steg frem 
Det hun lærte meg mest
Om livet og av mitt eget verdi 


Jeg måtte vite det var mannen i huset som bestemte. Måtte tie når de snakket, gi dem først og mest ved matbordet, og sette dem før alt annet. Jeg var annenrangs  

At det kun var meg selv som kunne leve livet mitt og bestemme og forme det som jeg ønsket det å bli.


Jeg vet ikke om moren din lærte deg noe av det samme, Men hvis hun ikke har det, Vel, da vil jeg fortelle deg noe viktig.



Du fortjener bare det beste
Slutt å drømme, og aldri gi opp💞
Ok I dag har jeg virkelig lirt av meg. Sorry🤦‍♀️
Ha en så nydelig dag som du kan, alle sammen👵🏻

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Håper dere legger igjen en kommentar. Ha en flott dag